martes, 28 de octubre de 2014

La Neuroeducació. Entrevista a David Bueno


 
Les aplicacions de la neurociència a l'educació 

La Neuroeducació és la protagonista del cicle de xerrades organitzat pel Servei Educatiu del Vallès VIII que arrenca aquest dimarts adreçat a la formació del professorat i que protagonitza el doctor David Bueno


Rocío Gómez, per a L'Actual 

La Neuroeducació és la protagonista del cicle de xerrades que ha organitzat el Servei Educatiu del Vallès Occidental VIII adreçat a implementar la formació del professorat.El doctor David Bueno, professor del Departament de Genètica de la Facultat de Biologia de la UB, i col·laborador habitual de mitjans de comunicació com el Diari Ara o La Vanguardia, serà l’encarregat de dur a terme les cinc ponències que arrencaran aquest dimarts i que s’allargaran fins a finals de febrer. “La neuroeducació és l’aplicació dels coneixements del funcionament del cervell per optimitzar els processos d’educació i aprenentatge. L’estudi del cervell ens diu per què algunes propostes pedagògiques funcionen millor”, explica el doctor David Bueno.

Les xerrades del cicle tractaran aspectes com el llenguatge, la psicomotricitat, l’esport o la motivació. En aquest sentit, l’especialista en genètica assegura que el que ens motiva és el risc i l’emotivitat. “Per motivar has d’oferir situacions on la persona ha de prendre una decisió per ella mateixa, i per tant s’ha d’arriscar a encertar-la o no. No s’ha de donar tot fet i s’han de transmetre les coses amb un component emotiu encara que sigui el mètode científic, que és el més racional que hi ha”, puntualitza Bueno.


El doctor també sosté que l’esport té una influència positiva en l’aprenentatge. “L’esport activa la plasticitat del cervell i produeix sensació de benestar. L’aprenentatge no és més que una sèrie de connexions potenciades pel cervell, i si és plàstic, s’aprèn millor i abans”, conclou el ponent. La primera de les xerrades del cicle, només per a professors, tindrà lloc el proper dimarts 28 d’octubre, a les 17.30 hores a la Sala d’Actes d’El Mirador, i porta per títol Entrant amb el cap dins del nostre cap: neurociència, genètica i educació.