jueves, 12 de septiembre de 2013

Objectiu Motegui




Objectiu Motegui 


Dos pilots catalans recorren els prop de 22.000 quilòmetres que uneixen Barcelona i Tòquio en Montesa Impala

“Amb Montesa arribarà”. Aquest era el lema de la Montesa Impala, moto catalana que presumia de resistència, de ser gairebé indestructible. Els pilots Edu Cots i Carles Humet, excompanys de l’equip de ralli Yamaha que a principis dels 90’ va aconseguir guanyar el campionat d’Espanya, l’han posat a prova aquest estiu recorrent prop de 22.000 km, en un viatge que els ha portat des de Barcelona fins a Tòquio.

Després d’entrar en contacte amb el mític model de moto a través del Motor Club Impala i rodar-la per terrenys com Xile i el Marroc, Humet, afincat a Sant Feliu del Racó, va voler fer un pas endavant amb Cots, i fer un viatje més llarg coincidint amb el 30è aniversari de la compra de Montesa (Barcelona) per part d’Honda (Tòquio). Amb aquest objectiu els dos pilots van comprar dues Impala 2, que van restaurar i condicionar. “Amb una moto antiga el viatge comença molt abans, gairebé 5 mesos, perquè l’has de preparar. De fet, no et queda més remei que aprendre mecànica per poder resoldre contratemps”, explica Humet.
 

Des de l’1 de juny i fins el 22 d’agost, 53 dies en què van creuar una desena de països, amb una mitjana d’uns 450 quilòmetres al dia. Els moments més durs van ser però, al principi de l’aventura o fins i tot es van plantejar abandonar després d’una avaria a Itàlia. “Vam començar amb molts problemes. Se’ns van espatllar les Impala moltes vegades. La sort que vam tenir és que es van espatllar a Europa. A Ucraïna, després de 5.000 km, ens vam adonar que el problema estava amb les culates que estaven comprimides i s’escalfaven”, comenta el pilot.

Mil i una anècdotes han marcat l’aventura dels dos pilots que ratllen els seixanta anys. Han dormit a la residència de l’equip olímpic rus, van travessar amb èxit Tòquio sense cap mapa ni GPS, i a Budapest van conèixer per casualitat al campió mundial de Dragster, una celebritat a Hongria. “El dragster es fa amb motos d’acceleració, de 0 a 100 km en un segon. Buscant un taller de motos a Budapest vam entrar al d’en Zabb, el campió del món, sense saber-ho. Quan li vam explicar que volíem arribar fins a Tòquio, es va fer seguidor nostre de seguida. De fet, va avisar a Moto Review, una televisió hongaresa que ens va entrevistar”, narra Humet.


El pilot santfeliuenc posa de manifest els contrastos entre els països que han travessat, passant per “l’amabilitat de la gent i la bellesa del paisatge” d’Eslovènia, “l’estrès i mala conducció dels italians”, la “normalitat malgrat tot” de Txernòbil o “l’hospitalitat” dels hongaresos. “Alguns russos van a comprar al mercat amb un mesurador de radiació, d’altres es banyen sense problemes al riu. La vida segueix, i ells ho han entès”, confessa el pilot.


Després de més de vint mil quilòmetres, de superar pluges torrencials a Sibèria i una trobada motera a Vladivostok on van acabar esdevenint els protagonistes per la raresa de les Impala, van arribar a Nagoya, on els esperava un altre amant d’aquest model de moto, en Nobuo Nakamura, que els va ajudar a descobrir el país nipó. De Nagoya a Tòquio, i de Tòquio a Twing Ring Motegui, a la línia d’arribada a l’Honda Collection Hall. “Les motos s’han quedat al museu d’Honda, i ens les retornaran després del GP de Japó. Vam fer una juguesca amb els pilots d’Honda, Dani Pedrosa i Marc Màrquez, que si ho aconseguíem ells farien una carrera tots dos sols amb les Impala al circuit de Motegui”, conclou Humet.