martes, 21 de mayo de 2013

Entrevista Marta Márquez



"M’han arribat a dir que em paguen per estar contenta"

És la nova cara del programa ‘Así nos va’ de la Sexta. Aquesta castellarenca aficanda a Madrid també ha participat a projectes de TV com “El plan perfecto” o “Guasap” i ha protagonitzat anuncis de Coca-cola o Playskool


Rocío Gómez, per L'ACTUAL



· Com és el teu dia a dia al programa de la Sexta?
Si no tinc cap reportatge, arribo a plató a les 11 del matí. Després passo per maquillatge i perruqueria. Llegim el guió per si hi ha algun canvi i dinem tot l’equip junt. A les 14 hores fem la darrera reunió i a les 15:30 hores comença el programa. Quan acaba el programa si tinc reportatge em quedo i no arribo a casa fins a les 23 hores. De vegades faig jornades de 12 hores!


· Creus que els espectadors saben la feina que hi ha al darrere d’‘Así nos va’?
No se n’adonen. És molta feina sobretot si és un programa diari, de dilluns a divendres. De vegades la gent no ho valora i algunes persones que em paren pel carrer m’han arribat a dir que em paguen per estar contenta, i que això ho pot fer tothom!


· És difícil sortir davant de la càmera sempre amb un somriure?
Sí, sobretot quan tens un mal dia o males notícies personals. Has de sortir i donar-ho tot. Estàs en directe i no es pot notar que estàs preocupada. Quan tens un bon dia tot és més fàcil!


· Tens algun ritual abans d’entrar a plató?
Entro al programa amb la cançó “Shut up and let me go” de Ting Tings. Vaig demanar que me la posessin perquè em motiva molt i em posa de molt bon humor.


· La relació entre companys és tan bona com sembla a la TV?
He participat a altres projectes on sí que es notaven enveges. El periodisme és un món molt competitiu, sobretot si és TV i treballes amb imatge. Al principi estava espantada perquè és una cadena gran, una productora gran... Però estic molt contenta amb l’equip perquè m’he trobat amb una gran família! La gent és molt normal i ens ajudem entre companys. De fet passo més hores allà que a casa meva. És la meva segona casa.


· Per què vas marxar de Catalunya a Madrid?
A Catalunya se m’acabaven les opcions i vaig decidir arriscar-me i provar sort a Madrid. Al setembre farà 4 anys que hi visc. Si em sortís alguna cosa a Catalunya tornaria encantada. El que ens dediquem a això hem d’estar entre Madrid i Barcelona.


· Et ve de gust provar altres mitjans a banda de la TV?
Sempre he volgut treballar a la TV i ja fa 9 anys que m’hi dedico. Em sento molt còmoda amb les càmares. També em vindria de gust fer ràdio, i si surt un projecte interessant ho provaré. A premsa de moment no m’hi veig.


· Quin és el projecte que més il·lusió t’ha fet fer?
‘Así nos va’. Costa molt arribar aquí. Es passen molts nervis i molts càstings, però val la pena. També em quedaria amb el programa que vaig presentar abans a Energy, ‘El plan perfecto’. Era un programa tipus “callejeros” però sobre estacions d’esquí. Cada cap de setmana en visitàvem una. Va ser increïble i el vaig gaudir molt.


· Quin t’agradaria que fos el pas següent?
M’agradaria que ‘Así nos va’ durés moltíssim perquè un programa diari dóna per aprendre molt i agafar molta experiència. D’aquí uns anys voldria presentar un programa d’entreteniment. És molt dur dedicar-se al periodisme. Les feines cada cop es paguen pitjor per la crisi, però ser periodista sempre ha estat molt complicat. De fet, el primer dia de carrera ens van dir: “benvinguts a la feina de l’atur”.


· Tornaràs a fer publicitat?
El que m’agrada és comunicar, fer reportatges. presentar... Si surt alguna feina de publicitat, com a complement, per què no?


11 respostes
Un tret principal del seu caràcter?
Tinc molta paciència

Un defecte que no pot dominar?
Sóc molt exigent

Quin animal seria?
Un gos

La seva paraula preferida?
“Folso”

Quin periodista admires?
Núria Roca

Quin plat li agrada més?
Risotto

Músic preferit?
Vetusta Morla

Un color?
El vermell

Un llibre?
“Tan fuerte, tan cerca”, de Jonathan Safran

Una pel·lícula?
Grease

Un comiat
Fins aviat